Friday, November 11, 2005

Srčna napaka

Slovenske komercialke gledam zelo, zelo redko. Zavedam se, da obstajajo oddaje kot so “E” in “E+” (žal med E-jema še ne poznam razlike), “Bar” in N oddaj, kjer se ponavadi preko sistema izločanja izbira naj izvajalca (npr. Omar Naber, Popstars ipd…., ko smo že pri tem…, kje pa so “Popstars II”? Kdo ve?). Nastanku, sijaju in zatonu slovenskih “zvezd” ne sledim (ne bi mogel npr. oceniti, kako dobra je Omarjeva kariera od evrovizijskega nastopa naprej), sem pa zadnjič ujel del intervjuja s Sebastjanom…Se ga še kdo spomni? Potem so sledili še Atomik Harmonik in vmes za kratek čas tudi Fredi Miller. Očitno mi je nekako uspelo, da sem za Atomik Harmonik slišal, ko je bil njihov pop prvenec, sedaj legendarna mojstrovina “Brizgalna brizga”, že lanski sneg. Nato pa mi je nekoč uspelo dejansko slišati besedilo tega megahita. Res je obupen. Potem pa sem zadnjič slišal še “lezbično” izvedbo taistega komada. Za zjokat! Rime so res nekaj povsem posebnega. Danes pa sem imel čast slišati in videti videospot neke meni še neznane turbofolk skupine, oziroma dueta…Oči so se mi zasolzile. Del refrena se je glasil nekako: “Hej mali, opala, bi ti z mano tralala?” in takoj sem se spomnil komada Nanananananana. Kako abotno sranje.
“Eeeemmm…, kaj se rima na zaljubljena? Emmm…, AHA! Že vem! Nanananana! Zapel mi je nanananana in takoj sem bila zaljubljena…!” Bravo jest! Juhej! Hit je rojen! Evrovizija, prihajam!”

No, da se vrnem k omenjenemu vidospotu neznanega slovenskega turbofolk dueta…On je deloval kot mladi Gianni Rijavec z rahlo lepotno operacijo in obveznim botoksom. Še oblečen je bil v klasično “obmorsko” playboysko belo poletno oblekico s plapolajočo srajčko – pravi “dalmatinski galeb”. Ona pa je bila seveda blond, imela je velike joške v globokem dekoletju in koščeno rit v hotpantsih – skratka – klasika. Cel videospot je bil posnet pred zelenim ozadjem, ki so ga nadomestili s slikami katastrofalne kvalitete. Frajtonarca je v slogu “na golico” veselo žgala in moški del dueta je pred kamero veselo igral “air-freitoner” (saj veste ne…, “air-guitar” – “air-freitoner”), kamera pa je seveda sledila oblinam dekline, ki se je na vse pretege trudila biti poželjiva. Nisem zdržal več kot pol minute, saj so se mi začeli kisati možgani in spet me je sililo na jok.

Sicer pa se sploh ne čudim, da je prišlo do takšnih komadov, saj nekako izvirajo iz slovenske ponarodele:
“Jest mam pa tako srečno napako, da imam, imam vse ljubce rad…” in potem naprej “Ne boš ti mene zizike majal, ne boš ti men not pa van ga dajal…”

Pred dvemi ali tremi leti poleti je moja boljša polovica povezovala “Kočevsko noč” (mestni festival) in enkrat je bila točka tudi “Mama Manka”, “zvezda” slovenskega filma “Na planincah”. Ježeš, kakšen žur je to bil! Najprej so pobje nažigali folk musko, ki je bila dobra, potem pa je vajeti prevzela “Mama Manka”, ki je pobe nagovorila, da užgejo komad “jest mam pa tako srčno napako…”, “ona” pa je vzneseno pela (za tiste, ki ne veste, “Mama Manka” je nek tip s transvestitskimi in “komedijanstkimi” nagnjenji). Narod se je noro zabaval. Vse mamke v prvih vrstah so se spomnile tistih čarobnih noči na seniku, ko je Franceljnu še stal, “Mama Manka” pa jim je delovala kot mlajša razuzdana sestra. Preprosti ljudje so popadali od smeha, ko je “Mama Manka” prikotalila štos o dveh kmeticah, ki pobirata pridelke. Ena izmed kmetic privleče na dan velik koren in pritakne: “Ta je pa talki kut ut mojga Štefana”, druga vpraša: “Kaj tak velik?” in prva zabije: “Ne! Tak fsran!”

Nimam nič proti temu, da slovenski turbofolk estradniki služijo, toda za tisti denar bi lahko malce dvignili nivo komunikacije, ki je trenutno totalno infantilno kmetavzarski in ponižujoč za javnost.

P.S. V Slovenijo pa se vrača Ceca!

No comments: