Jeseni sem bil pameten, češ kako lahko je parkirati v Grosuplju…Danes pa se grizem v jezik in se prepričujem, da ga naslednjič raje držim za dominami. Firma v kateri delam ima prostore nad OMV gasštelo pri motelu Grosuplje, oz. pri »Kongu«, gasštela pa ima tudi priročen kafič, kamor se zlivajo vsi okoliški obrtniki. Vsi pa imajo velike avtomobile…Če že nimajo ogromnih Mercedezov, SUV-ov ali novih Audijev A6, pa se pripeljejo s službenim vozili, kot so tovornjaki do 3500 kg, dvojni šleparji, dolgoprogaški tovornjaki, trojni šleparji, dolgi kombiji ipd.
No, danes sem moral narediti skoraj 10 krogov okoli gasštele, da sem si našel parkirno mesto…Do Grosupelj sem potreboval 15 minut, naslednjih 10 pa sem iskal parkirni prostor…V mesto malo pred in med prazniki sploh nisem šel z avtom, ker bi to pomenilo kolektivni samomor mojih že tako nervoznih ganglijev!
Potem pa sem danes prebral članek, v katerem je pisalo, da je Stockholm uvedel poskusno zaračunavanje »davka« za vstop v mesto. Sedem mesecev bodo vozniki plačevali podnevi za vsak vstop in izstop iz mesta od 10 do 20 švedskih kron (med 1 in 2 euroma). Stockholm je tako postalo po Londonu, Oslu in Singapurju četrto mesto, ki je uvedlo takšen režim. Švedi sicer penijo in le en od treh anketirancev podpira ta prometni špas, ki bo trajal do 31. julija, ko se bodo prebivalci Stockholma na referendumu odločili o prihodnosti preskusne prometne ureditve.
Preskus omenjenega prometnega režima najbolj oštro zagovarja stranka zelenih, ki je v zameno za njegovo uvedbo podprla manjšinsko socialdemokratsko vlado, švedska avtomobilska industrija pa je preskus označila za »…nasilen napad na demokracijo!«. Denar, ki se bo nabiral od »avtomobilskega davka« naj bi bil porabljen za vzdrževanje in nadgradnjo javnega prevoza.
Stockholm ima le 760.000 prebivalcev, toda po njegovih cestah se vsak dan pretaka okoli pol milijona avtomobilov. Namen novega prometnega režima je zmanjšanje prometa v Stockholmu za 15 %...Že prvi dan preskusnega prometnega režima, je bil promet manjši za 16%.
Priznam pa, da je težko primerjati Stockholm z Ljubljano, saj bi narod ob uvedbi takšnega »preskusa« pri nas pobudalil in tožil mestno občino, v katero bi se pripeljal kar s svojimi SUV-i. A to bi bila mala malica v primerjavi s težavami, ki bi ga doživel Ljubljanski potniški promet s svojimi avtobusi, ki še zdaleč niso sposobni prevzeti bremena v kolikor bi ljudje dejansko pustili svoje avtomobile doma in se v mesto odpeljali z avtobusi…Še enkrat zajamram: »Oh, oh,…le zakaj nimamo več tramvaja, ki bi bil popolnoma zadosten za prevoze po mestnem jedru in bi zaradi njega lahko porazdelili avtobuse na druge linije, ki ne peljejo skozi mesto ali celo uvedli nekaj novih, ki jih akutno primanjkuje…
Ama nije ovo Švedska, brate….
Wednesday, January 04, 2006
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
Ce bi bil Crni zupan Ljubljane, bi vsem mescanom, ki zivijo znotraj obvoznice razdelil dovolilnice, za vse ostale pa bi mesto zaprl.
Problema ljubljanskega prometa se ne moreš lotiti enostransko. Gre za kompleksno zadevo.
Najprej je potrebno zrihtati LPP - vse linije prevetriti in jih v bistvu ukiniti in narediti nove. V 30+letih, kar obstajajo današnje linije, se je struktura LJ zelo spremenila in s tem tudi migracijski vzorci. EDINA nova linijaje 17ka, ki pelje v novo Meko slovenskih potrošnikov - jebeni BTC City (a.k.a. Moje mesto, a.k.a. Interšpar, a.k.a. mesto zabave). In vse linije gredo genu skozi center - kot da ni gužva že na višku. Da bi kdo z busom povezal Vič s Šiško in Šiško z Bežigradom ali, celo bolj!, naredil neko krožno linijo - ne!, to pa ne!
Druga stvar - koji kurac išče avtobusna sredi centra. Okoli kolodvora je zapopizditi! Predlog: avtobusno na Dolgi most, pa LPP linijo od tam do (skozi) centra, ki bo vozila na min. 5 min.
Dalje - garažne hiše. Center potrebuje min še 2-3 ornk garažne hiše, ampak res ornk. Ena npr. pod Kongresca, ena v grajski hrib, pa še kje bi se kaka lokacija najdla.
Nisem še končal - širše ceste (bulevarje in avenije) - LJ je glavno mesto evropske države in skrajničas je, da se kot tako prične tudi obnašati. Porušimo lahko nekaj starih bajt, ki so itak zapuščene, zožamo nekaj pločnikov (ki so ponekod širši od voznega pasa), itd. Konkretno imam v mislih cesto ob kolodvoru do Topniške, pa npr. razširiti Celovško in Dunajsko, potem pa se na teh vpadnicah spidlimit dvigne na 70-80 in seveda spusti nazaj na 50 v bližni centra. Busom pa striktno omejiti na 50 (kurbe dirkaške!!!).
In nenazadnje - naj županja pokaže jajca (ker vem da jih ima, na žalost prava in ne metaforčna) in naj predlaga in izsili v tistem jebenem partikularnem mestnem svetu odlok, ki bo zahteval od vseh novo gradenj in vseh preureditev hiš, da imajo svoja lastna parkirišča.
Ko bo vse to narejeno, pa najs e prično talat kazni in to res strogo - za vsako napačno parkiranje, vožnjo po BUS liniji,...
In šeletakrat se bomo lahko lotili matere vseh teh problemov, skupnega imenovalca vsega tega sranja - NAŠE MENTALITETE.
Post a Comment